Thursday, August 1, 2013

گزارش جلسه ارایه راهکارهای پیگیری پرونده افراد دریافت کننده پرسشنامه شهروندی




گزارش جلسه تبادل نظر و تصمیم گیری در مورد راهکارهای پیگیری(از جمله Law south class action)پرونده افراد دریافت کننده پرسشنامه شهروندی 

با توجه به این که عده قابل توجهی از هموطنان عزیز که واجد شرایط دریافت شهروندی کانادا بودند پرسشنامه شهروندی دریافت کرده اند و مضرات عدیده ای که این امر برای آنها در پی دارد جلسه ای در تاریخ 30 جولای ساعت هفت بعد از ظهر با هدف تبادل نظر و تصمیم گیری در مورد راهکارهای پیگیری(از جمله Law south class action)پرونده افراد در نورث یورک سنتر اتاق شماره یک با شرکت جمع کثیری( نزدیک به 90 نفر) برگزار شد. 

در این جلسه ابتدا : آقای لورن والدمن یکی‌ از وکلای مهاجرت با سابقه جهت ارایه اطلاعات و پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان حضور به عمل آوردند. از دفتر ایشان خانم کلاریسا والدمن وکیل مهاجرت و آریانا ادیب راد مشاور مهاجرت نیز حضور داشتند. جلسه به دو زبان انگلیسی و فارسی برگزار شد. 

بیشترین سوالی که در جلسه مطرح شد مربوط به چرایی دریافت پرسشنامه بود معمولا کسانی پرسشنامه شهروندی دریافت می کردند که شغل مشخصی نداشتند، در کاناداد سابقه تحصیل نداشتند و مسافرت های خارج از کانادا زیاد داشتند و یا مدارک متناقض ارائه کرده بودند. در حالیکی اخیرا تعداد زیادی از متقاضیان که هیچ کدام از موارد ذکر شده شامل حالشان نبوده و شرایط شهرونذی را احراز می کردند نیز پرسشنامه شهروندی دریافت کردند. آقای والدمن ضمن توضیحات مختصر در مورد اصل موضوع مطرح کردند که دلیل گرفتن این پرسشنامه به صورت مشخص از طریقه سازمان مهاجرت کانادا اعلام نشده است و با وجود مکاتبه با سازمان مربوطه هیچ پاسخ مشخصی دریافت نشد و اعلام شده که اطلاعات محرمانه است. 

دومین سوال شرکت کنندگان در مورد این بود که چه راهکارهایی برای دریافت کنندگان پرسشنامه دریافت وجود دارد.

راهکارهایی که در این جلسه پیشنهاد شد عبارت بود از:

1.فعالیتهای اجتماعی: گروه‌های کوچک یا بزرگ تشکیل دهید و به صورت تنهایی هیچ اقدامی را انجام ندهید. همیشه تاثیر گروه بیشتر از یک نفر است و هرچه گروه بزرگتر باشد امکان شنیده شدن صدا و نتیجه گیری بیشتر است. با نماینده پارلمانتان ملاقات کنید و مکاتبه کنید و از آن‌ها بخواهید که پاسخگو باشند. با رسانه‌ها تماس بگیرید و سعی‌ کنید صدایتان رو به گوش عموم مردم برسونید. سعی‌ کنید با ملیتهای دیگر تماس بگیرید و اگر آنها هم مشکل مشابه با شما دارند از آنها هم بخواهید به شما بپیوندند.خسته نشوید این حق شما است و به اعتراض خود ادامه دهید.

۲. اقدام قانونی : افرادی اکه مایل باشند میتوانند از طریقه دفتر آقای لورن والدمن به صورت قنونی به دادگاه فدرال کانادا اعتراض کنند. منافع این اقدام قانونی عبارت است از این که: الف) این اعتراض قانونی در روند کنونی پرونده افراد هیچ تاثیر منفی‌ نمی تواند بگذارد. ب)کسانی که از طریقه قانونی پروندهایشان را پیگیری کنند پروندهشان بعد از برسی‌ مجدد ممکن است سریع تربررسی‌ و بازبینی شوند. ج) ممکن است دادگاه فدرال را ببریم و پرونده همهٔ افراد متقاضی سریعتر بررسی‌ شود. حتی اگر دادگاه برنده نشود دولت با آگاهی‌ از این که افراد معترض ساکت نخواهند نشست تأخیر مجدد به پرونده آنها نخواهد داد. در نهایت این که: این فعالیتها صرفاً یک اقدام فردی نیست. این یک شکل اعتراض می باشد به نحوه رفتار سازمان مهاجرت با مهاجران تازه رسیده و کسانی است که پرونده مهاجرتشان تحت بررسی است. سازمان مهاجرت کانادا مسلما این حق را دارد که از متقاضیان مدارک بیشتری به هر دلیلی‌ بخواهد ولی‌ اگر تصمیم بر چنین اقدامی دارد باید تعداد کارمندان خود را بیشتر کند و متقاضیان رو مجبور به تحمل این بلاتکلیفی تأخیر‌های طولانی نکند.

افرادی که این پرسشنامه را دریافت کرده اند و تصمیم به پیگیری قانونی و شرکت در اعتراض به دادگاه فدرال کانادا را دارند می توانند با ایمیل زیر تماس بگیرند : 
Ariana.a@lornewaldman.ca

No comments:

Post a Comment